søndag den 2. januar 2011

Hvor blev december af?

December måned er ligesom bare fløjet afsted.
Nyt skema på skolen, nu har jeg så lige hele 5 eksamenshold. Jeg skal holde tungen lige i munden, 3 fysik/kemi-hold er det også blevet til, både 7., 8. og 9. klasse.

Jeg brugte rigtig rigtig mange timer i bilen til og fra arbejde, i det værste vintervejr. Et nyt ord blev lært ved at lytte til trafikradioen -"Sort is" -det er det der altid er på den østjyske motorvej og i Langå...

En dag midt i december stod bilen pludselig helt stille, midt i Ans. 2½ time ventede jeg på en meget snaksaglig Falckmand, der kunne køre bilen på værksted, så den kunne få skiftet... hvad det nu var der var gået. Ikke lige den regning man havde forudset skulle komme lige inden jul, men hva´, den ryger i bunken sammen med fartbøden...

December byder jo også på rigtig mange julearrangementer hvor der alle stedder serveres fabriksfremstillede æbleskiver med tilhørende karton-glög, og med 5 børn er der både i skoleklasserne, fodboldafslutningen, julehygge i børnehaven samt i dagplejen og et par voksen-julefrokoster man er så heldig at skulle få passet ind i en kalender (der jo slet ikke er fyldt i forvejen).

Det blev ferie! Familien var så heldig at kunne holde tidligt, mens jeg måtte afsted både mandag og tirsdag inden jul. Jeg kan altså ikke huske jeg startede senere efter sommerferien, men det må jeg jo nok have gjort.
Hytten blev rydtet, og så blev vi ellers invaderet af julegæster!
Den skønne faster "Wuffi" kom og blev helt ind i det nye år, dem fra Ålborg kom og blev et par nætter, tog hjem og kom igen, søsteren fra Kjellerup var også jævnligt forbi. Juleaften var vi hele 23 mennesker i vores lille stue, da alle Thomsenerne også kom forbi. Nytårsaften var det kun "os", så der kunne vi nøjes med 15 tallerkener.
Jeg nyder i den grad at have huset fuld, men, øv hvor er det dog træls når hverdagen banker på som den gør nu. Lige om lidt sidder jeg igen i bilen og drømmer om solskin på næsen og græs mellem tæerne, mens jeg bander over at vinduesviskeren ikke dur ordentligt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar