søndag den 13. februar 2011

Hvad skal man vælge?

Jeg har jo for længst tilskrevet vinterferien til "sidde i sofaen med te og strikketøj", men indtil videre går det rigtig skidt med den plan...
Thomas trængte til en Tysklandstur i går, så alle, både børn og voksne på matriklen har været høje på sukker og farvestoffer idag, med dertilhørende slåskampe og verbale kontoverser. Brage mener desuden at dagen starter inden 5(!), så måske er det godt for mig at have sukker i huset til at holde den kørende på.

Jeg har dog et endnu større problem, nemlig at vælge hvilke af mine projekter jeg skal starte på (for en uge siden ville jeg have sagt at jeg skulle have alle projekter afsluttet i løbet af uge 7, men allerede nu på andendagen af vinterferien er jeg ved at erkende at det nok ikke er realistisk)




Den oprindelige plan gik ud på at få uglerne færdig. De blev for en uges tid siden omdannet fra nullermansopsamler til et par store nøgle crepkrøller. Men som flere af mine strikkeveninder, bl.a. Susanne og Lisbeth) har overbevist mig om, så giver dette mig mulighed for ikke blot at ende op med en sweater jeg rent faktisk vil komme til at bruge, men også at få dobbelt så meget strikkeglæde ud af samme nøgle garn!
Jeg er også startet på et lille sjal ganske uden opskrift, men jeg forestiller mig når det er færdigt, at det er flot, formentlig med noget lace-agtige kanter ..-og noget...
Jeg har også købt noget meget flot sokkegarn i en grænsebutik i Tyskland (det var ikke kun sukker vi kom hjem med), det forestiller jeg mig bliver nogle ganske flotte sokker, måske med snoninger eller at hulmønster. Dertil er de nøgler raggsok garn jeg har fundet i Netto til sølle 10 kr nøglet -varme sokker til mig bliver det til, engang.

Nogen vil måske mene jeg burde gøre noget ved rodet i baggrunden, og jeg vil nok give dem ret, men det er lige nu et mindre problem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar